Zoals de Engelsen het zo mooi zeggen: ‘Coen has been around’. Met ruim 20 jaar relevante internationale ervaring met het verbeteren van bedrijfsprocessen en waardevermeerdering, gaf Coen leiding aan diverse teams – klein en groot, lokaal en internationaal.

Nadat hij zijn belang in een lokaal MKB Administratie & Advieskantoor had verkocht, werkte hij als Financieel Manager bij Levi Strauss en was hij onderdeel van het team dat het merk Dockers introduceerde in Europa.

Voor Sara Lee|Douwe Egberts vloog hij de wereld over als Business Auditor/Consultant, en hielp hij de lokale ondernemingen te verbeteren. Vanuit hier groeide hij door naar Marketing Director in Australië, waar hij verantwoordelijk was voor het opzetten en uitvoeren van de online strategie voor Sara Lee’s cosmetica groep. Toen hij door een ex-Sara Lee CEO werd gevraagd om zich in Amerika bij Western Union te voegen als Global Vice President Marketing was hij de drijvende kracht achter diverse nieuwe consumentgerichte inzichten en strategieën.

Gebruik maken van zijn brede en internationale ervaring

Eenmaal terug in Nederland richtte hij zich weer op het MKB en startte hij in 2007 zijn eigen adviesbureau Zantru. Daarbij maakte hij dankbaar gebruik van zijn brede en internationale ervaring. Opdrachten liepen uiteen van het verkopen van bedrijfsonderdelen, tot onderdelen herstructureren of het leidinggeven aan sales & marketing teams, zowel online als offline.

Na vier jaar als zelfstandig consultant actief te zijn realiseerde hij dat er iets ontbrak; een gestructureerde aanpak voor zowel klant acquisitie als klant trajecten en besloot hij in 2012 Thexton Armstrong in Nederland te starten.

Coen heeft een Nederlandse Bachelor of Economics, een HOFAM diploma en een Executive MBA van de meest vooraanstaande universiteit van Australië; de Melbourne Business School.

> recente artikelen van Coen