De afgelopen twintig jaar was Frans met zijn bedrijven actief binnen verschillende MKB-branches. De core business van die ondernemingen liep sterk uiteen: van lokaal tot internationaal, van media en zorg tot zware machinebouw.

Na de verkoop van het laatste bedrijf in 2016 heeft Frans besloten om z’n werkelijke passie te volgen: kennis, kunde en kwaliteiten op het gebied van ondernemerschap delen met anderen. Vanaf dat moment is het adviseren van dga’s zijn dagelijkse werk geworden. Vooral het overdragen van de jarenlange praktische ervaring geeft hem veel voldoening.

Frans’ credo: twee potjes in het leven moeten altijd gevuld zijn: geluk en geld. Hij ziet dat gelukkige mensen niet altijd rijk zijn en rijke mensen zeker niet altijd gelukkig. Je kunt beide potjes heel goed gebruiken om elkaar te versterken. Dat is precies de kern van succesvol ondernemen, weet hij.

Goed luisteren naar de ondernemer vind ik heel belangrijk

Goed luisteren naar de ondernemer vindt Frans bijzonder belangrijk; niet alleen naar het verhaal van de onderneming, maar zeker ook naar het verhaal achter de ondernemer. Wat drijft hem? Waarom is hij ooit ondernemer geworden? Wat wil hij bereiken? Frans staat erom bekend in zijn gesprekken snel tot de kern van de zaak te komen; zo blijven het gesprek en het advies dat hij vervolgens biedt helder. Het samenbrengen en bij elkaar houden van partners, aandeelhouders en/of overnamepartijen is een sterke kant van hem.

Frans combineert markt- en klantgerichtheid graag met duurzaamheid en operational excellence. Hij heeft kennis en ervaring met innovatie en expansie: autonoom én als gevolg van fusies, overnames en integraties. Hij is in staat om, vanuit zijn persoonlijke ervaring, ondernemingen verkoop-klaar te maken en vervolgens het verkoopproces te leiden.

Andere passies van Frans zijn wielrennen en het maken van cultuurhistorische reizen. Beide zijn aan te bevelen voor drukke ondernemers, heeft hij persoonlijk ervaren.

Frans is getrouwd en heeft twee jonge kinderen.