Met de volgende tips zorg je ervoor dat je onderneming schaalbaar is, jij op de hoogte blijft van wat er speelt en je klaar bent voor verdere groei.

Blijf op de hoogte van de markt

Wil je je klanten goede producten en/of diensten aan kunnen blijven bieden, is het zaak goed op de hoogte te blijven van de markt waarin je je bevindt. Kijk op welke manier jij je kan onderscheiden, zodat je kop boven het maaiveld uitsteekt. Investeer zo vaak als nodig  in nieuwe en verbeterde producten en diensten om je klanten te blijven bedienen. Wanneer je de ruimte hebt om te innoveren, laat je daarmee je concurrenten achter je.

Meet en deel je resultaten

Groeien zonder een goed inzicht in de cijfers, brengt risico’s met zich mee. Je loopt dan ongemerkt een grotere kans op winstlekkage. Daarnaast is het belangrijk cijfers regelmatig te delen met je medewerkers om daarmee hun betrokkenheid te behouden of te verhogen. Het team kan zo zelf acties ondernemen, zien wat er nodig is, prioriteiten stellen en afwijkingen verklaren. Definieer voor verschillende taken de KPI’s (Kritische Prestatie Indicatoren). Hierdoor zijn en blijven de medewerkers onderdeel van de ontwikkeling van jouw onderneming.

Wil jij eens vrijblijvend in gesprek met een mentor van Thexton Armstrong over de schaalbaarheid van je onderneming?